Meer informatie over deze cursus:

 

Bel of mail ons!

 

06 511 40 629 / info@lukas-da.nl

 

• Deze cursus bestaat uit 20 lesmomenten van elk 2 uur.

• Minimale tijd die je besteed aan de huiswerkopdracht(en) per week: 8 uur.

 

• De investering voor het volgen van 'Grafisch Ontwerpen - II' is €3000,00

 

 • Na deze cursus met succes te hebben afgerond ontvangt u het certificaat Grafisch ontwerp-II

 

> Download hier het inschrijfformulier: Grafisch ontwerpen - II <

Grafisch ontwerpen - I

 

De start van het ontwerp proces, het ontwikkelen van nieuwe ideeën en de uitvoering hiervan, is een creatief-technisch proces. In deze cursus wordt veel aandacht besteed aan de presentatie en interactie met opdrachtgevers. Immers ... in opdracht ontwerpen is vaak een teamproces waarin jij als grafisch ontwerper de doelgroep haarscherp op je netvlies moet krijgen.

 

Typografie en vormgeving:

De volgende thema’s komen gedurende de opleiding aan bod: logo-ontwerp, posters, (web)banners, flyers, webdesign, en het ontwerpen van een UX-friendly (user experience) app.

 

Mediaontwerp:

Boeken, tijdschriften, flyers worden zowel online als offline gepubliceerd. Tekst/beeldverhouding en een goed kleurgebruik, typografie, fotografie en vlakverdeling zijn bij beide technieken - drukwerk en online - van belang. Je leert de beginselen van de typografie - zoals tekstvormgeving en het hiërarchisch ordenen hiervan. Met behulp van het letterclassificatiesysteem leer je de diverse lettertypen en hun familie’s kennen.

 

Presentatie:

Het uitwerken en fysiek presenteren van de lesopdrachten staat centraal. Doelstelling hiervan is dat je een heldere en bij jou passende (basis) presentatiemethode ontwikkeld.

 

Aanvullende thema’s:

Papierkennis en de functie/toepassing hiervan, hybride producten zoals samengesteld verpakkingsmateriaal (papier/kunststof) en sustainability ... zijn elementaire onderwerpen gedurende de gehele cursus.

 

Designgeschiedens (De invloed van Bauhaus, Wim Crouwel, etc.)

Gedurende de lessen bespreek en verwijs ik naar ontwerpers (grafisch maar ook 3D) die je absoluut moet leren kennen. Zij hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan de wereldwijde ontwikkeling van grafisch ontwerp en design in het algemeen. Letterontwerpers zoals Martin Majoor, Gerard Unger mogen hierbij niet ontbreken.

 

Grafische en digitale productietechnieken.

Een ontwerp succesvol in productie nemen vereist kennis van druk, en digitale processen. In de lessen gaan we hier uitgebreid op in.

 

Grafisch ontwerpen - I: Samenvatting en doelstellingen.

1) Het creatieve proces: Verzamelen van essentiële informatie om tot ideevorming te komen

2) Grafisch Ontwerpen: Met behulp van de juiste 'tools' (schetsgereedschappen) en onderzoek concepten ontwikkelen.

3) Presentatie: Het presenteren en verantwoorden van het ontwerpconcept.

 

Je krijgt op de theorie gebaseerde opdrachten die je moet uitvoeren en presenteren. Gedurende jouw ontwikkleing wordt je werk, studiehouding en je presentatie's beoordeeld wordt je voorzien van advies, kennis en kunde zodat je comfortabel en met veel plezier de lessen volgt en opdrachten uitvoerd.

 

Linnartz opleidingen: presentatie eindopdracht Productstyling en vormgeving.
Linnartz opleidingen: presentatie eindopdracht Productstyling en vormgeving. Foto: Jessica Kittle
Adobe Indesign, Photoshop, Illustrator  cursussen en opleidingen op maat.
Logo ontwerp 'Grafisch visuele communicatie' Linnartz opleidingen in Elst (GLD).
'Binnenhuisarchitectuur' Linnartz opleidingen in Elst (GLD).
Typografie, ontwerp en kleurenleer

Grafisch ontwerp

 

Grafisch ontwerpen - II

 

In deze vervolgopleiding gaan we dieper in op de toepassing van (digitale) moodboards en conceptontwikkeling. Je leert hoe je optima forma een goed design ontwerpt, communiceert en presenteert. Huisstijlontwerp en de (digitale) implementatie van het beeldmerk, brochure, website/app of (online) magazine; alles komt voorbij - niets blijft onbesproken.

 

Het grafisch concept

1) Ontwerpen van art-boards (fysiek en digitaal)

2) Ontwerpstijlen

3) Conceptontwikkeling en vormgeving voor off(druk- printwerk)- en online media; bijvoorbeeld verpakkingsontwerp, brochures, flyers, nieuwsbrieven, websites, posters, (dynamische) advertentiebanners, online magazines (Epub).

 

Als grafisch ontwerper maak je gebruik van:

1) Fotografie: opdrachtgever, art-director; fotograaf/animator

2) Illustratie: het maken van een infographic of illustraties; vorm en inhoud.

3) Grafische en digitale productietechnieken (Drukker, printshop, sign, webbouwer (HTML_CSS etc.).

 

Goed communiceren met andere disciplines, inzicht krijgen in hun diensten, begrijpen welke meerwaarde zij kunnen vertegenwoordigen ... . Je leert als grafisch ontwerper hoe jij illustrators, fotografen, drukkers en web/app bouwers voorziet van voor hun, essentiële informatie!

 

Het ontwerptraject

Het begin van een creatief ontwerpproject start met een briefing. Vervolgens vertaal je deze naar een onderscheidend concept, inhoudelijk afgestemd op de doelgroep en de marketing-doelstellingen van de opdrachtgever.

Je leert zelfstandig ontwerpen met behulp van schetsen (lateraal onderzoek) met potlood en markers. Met de Adobe-programma’s digitaliseer je jouw ontwerp en presenteer je het concept aan jouw opdrachtgever(s)/team.

 

Grafisch ontwerpen-II:Samenvatting en doelstellingen.

1) Werken met briefings: inhoudelijk onderzoek, inzicht krijgen in wat de opdrachtgever van je verwacht, analyserend te werk gaan. Vooraf aan een briefing verdiepen in de opdrachtgever, producten en diensten.

2) Conceptueel denken: (Design ‘denken en doen’)

3) Succesvol presenteren: van concept tot presentatie: implementatie van het beeldmerk, huisstijlproducten, corporate brochure, website/app etcetera.

 

Je krijgt in de les ontwerp-opdrachten die je moet uitvoeren en presenteren. Gedurende jouw ontwikkeling worden de opdrachten, vorderingen en presentatie, gemonitord. Elke les wordt je werk besproken en voorziet de docent jou van advies. Doelstelling is dat jij comfortabel en met veel plezier de lessen volgt en de design opdrachten verbeeldend uitvoerd.

 

Bij 'Grafisch ontwerpen - II' ligt de lat hoger.

Zelfstandigheid en artisticiteit, toewijding en de bereidheid naast deze cursus jezelf te verdiepen in grafisch ontwerp in algemene zin, is meer dan een pré. Bij de eindpresentatie van het portfolio wordt het werk beoordeeld op: conceptontwikkeling, originalitieit, ontwerp, sustainability, materiaalkeuze, typografie, kleurgebruik, presentatie/uitvoering en de technische haalbaarheid van het ontwerp.

 

 

• Deze cursus bestaat uit 20 lesmomenten van elk 2 uur.

• Minimale tijd die je besteed aan de huiswerkopdracht(en) per week: 5 uur.

 

• De investering voor het volgen van 'Grafisch Ontwerpen - I' bedraagt €3000,00

 

• Na het behalen van je 'Grafisch ontwerp -  I'  certificaat, word je toegelaten tot de vervolgcursus Grafisch ontwerpen - II

 

> Download hier het inschrijfformulier: Grafisch Ontwerpen - I <

 

Voorwaarden

- Alle kosten voor studieboeken en lesmateriaal komen voor rekening van de student en is dus niet in de vermelde cursusprijs opgenomen.

- Een boeken- en materialenlijst wordt jou na akkoord toegezonden.

- We werken alleen met de nieuwste edities. Tweedehands (via bijvoorbeeld Bol.com) aanschaf, alléén na overleg met docent. De kennisoverdracht dient immers parallell te verlopen.

- In overleg wordt de lesplanning gemaakt. Na akkoord sturen wij deze per mail naar jou toe.

- Je beschikt over een goedwerkende laptop (MAC_WINDOWS) zodat de Adobe-programma’s perfect werken (werkgeheugen en opslag eventueel extern via iCloud of ander). Nieuwe Macbook of iMac aanschaffen; ik adviseer je graag.

 

Absentie

Continuiteit en het wekelijks volgen van de lessen conform planning is voor de voortgang en ontwikkeling van de student een pré. Het kan echter zo zijn, dat om redenen van bedrijfsmatige of persoonlijke aard, de les verzet moet worden. Ik verzoek je bij absentie dit op tijd te melden. Normaliter wordt ‘DTP I en II’ behoudens het examen, binnen 3,5 maand - met een grens van 5 maanden - afgerond. Daarin vakantie’s niet meegerekend.

 

KvK-nummer: 82676240

BTW.ID: NL003715631B47

Ontwerp: Stilus-go.nl

Tekst: Antonius Stift

Bel of mail:

06 511 40 629

Linnartz opleidingen: presentatie eindopdracht Productstyling en vormgeving.
Linnartz opleidingen: presentatie eindopdracht Productstyling en vormgeving. Foto: Jessica Kittle
Adobe Indesign, Photoshop, Illustrator  cursussen en opleidingen op maat.
Logo ontwerp 'Grafisch visuele communicatie' Linnartz opleidingen in Elst (GLD).
'Binnenhuisarchitectuur' Linnartz opleidingen in Elst (GLD).
Typografie, ontwerp en kleurenleer
Linnartz opleidingen: presentatie eindopdracht Productstyling en vormgeving.
Linnartz opleidingen: presentatie eindopdracht Productstyling en vormgeving. Foto: Jessica Kittle
Adobe Indesign, Photoshop, Illustrator  cursussen en opleidingen op maat.
Logo ontwerp 'Grafisch visuele communicatie' Linnartz opleidingen in Elst (GLD).
'Binnenhuisarchitectuur' Linnartz opleidingen in Elst (GLD).
Typografie, ontwerp en kleurenleer
Linnartz opleidingen: presentatie eindopdracht Productstyling en vormgeving.
Linnartz opleidingen: presentatie eindopdracht Productstyling en vormgeving. Foto: Jessica Kittle
Adobe Indesign, Photoshop, Illustrator  cursussen en opleidingen op maat.
Logo ontwerp 'Grafisch visuele communicatie' Linnartz opleidingen in Elst (GLD).
'Binnenhuisarchitectuur' Linnartz opleidingen in Elst (GLD).
Typografie, ontwerp en kleurenleer
Linnartz opleidingen: presentatie eindopdracht Productstyling en vormgeving.
Linnartz opleidingen: presentatie eindopdracht Productstyling en vormgeving. Foto: Jessica Kittle
Adobe Indesign, Photoshop, Illustrator  cursussen en opleidingen op maat.
Logo ontwerp 'Grafisch visuele communicatie' Linnartz opleidingen in Elst (GLD).
'Binnenhuisarchitectuur' Linnartz opleidingen in Elst (GLD).
Typografie, ontwerp en kleurenleer